Friday, June 25, 2010

I'm back with new title

TOra datang lagi..ops, bukan tora, saye datang lagi.....da lama xbeblog, kesian blogku ini, sunyi sepi...
dalam masa 7 bulan nih mcm2 berlaku kepada saya, lagi perubahan sejak begelar iseri, dan xlama lagi akan jadi mommy.biar saye critakan serba sedikit yang berlaku sekitar 7bulan yang lepas ini.

November
- 28hb saya sah menjadi isteri kepada En. Khairul Syahril Abdul Wahid,         
- 29 hb majlis sanding dirumah parents saya di batu pahat, Alhamdulillah majlis berjalan lancar dan
  terima kasih pada yang sudi hadir memeriahkan majlis persandingan saya.

Disember
- 27hb majlis persandingan di rumah mertua saya di gelang patah, majlis kami diskalikan bersama majlis abg ipar saya. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Januari
- Period saya terlewat selama 10 hari, jadi saya n suami pegi ke guardian utk beli UPT, hehehe, n the result is, 2 jalur berwarna pink yang sgt jelas kelihatan, im pregnant, yeyeye. Keesokan harinya,pada sebelah malam, saya dan suami ke klinik panel saya, namun Dr yang bertugas pada malam tersebut lelaki, jadi beliau tidak dapat mengesahkan kehamilan saya, dan diminta dtg dalam 2 hingga 3minggu selpas itu, kami balik dalama keadaan separuh gembira separuh duka...xla duka sgt. Selepas 2 minggu, dengan keadaan x sabar, saya terus pegi ke Pusat Kesihatan UTM untuk check samada positif atau tidak, dan pada masa yang sama, memang period saya xdtg2, so saya bgtaw saya da lewat period beberapa minggu, so saya dikehendaki menjalani ujian air kencing, dan hasilnya, POSITIF...Dr, mengesahkan kandungan saya baru 7 minggu,hehhehe, walaupun saya pegi sndiri masa tu, hati syaa bebunga2 riang...saya terus sms husband dan khabarkan berita gmbira tersebut.

Febuari
-Bermulalah episod alahan pada diri saya, saya tidak mengalami alahan@mabuk yang terllau teruk, ada tapi ok saja, saya paksa diri saya utk makan, walaupun xberapa lalu. saya muntah hanya beberapa kali sahaja.

Mac
-masih alahan

April
-Masih alahan sedikit

Mei
-Alahan beransur pulih, saya makin ok, cuma bila 1st time pregnancy, rahim nk membesar bersama baby, jadi saya kerap rasa sesak nafas, dan kadang2 bils saya tidur, saya akan senak dibahgian perut. Bila saya berjumpa dr, dr kata ia normal. itulah fasa kehamilan.

Jun
-Kandungan saya mencecah 6 bulan. tapi saya kene tggal dgn encik suami, sebab die kusus di bangi selama semingu...woaaaaaaaaaaaaa, sedih kene tggal

0 comments: