Thursday, February 19, 2009

Xsabar.....tapi kena sabar

Entry arini, aku nk cerita tentang diri aku yang sedang melalui alam pertunangan, agak lucah kot entry kali ini...kih3....aku rasa kebanyakan member aku ramai yang bertunang n ramai yang da berkahwin pon....waktu bertunang, pada aku waktu paling mencabar iman dan sabar, sebab waktu ni la, pasangan masing2 nk tnjuk cara sayang masing2...waktu ni la paling sabar, serius aku katakan, perkenalan, percintaan, pertunangan dan perkahwinan adalah perkara yang berbeza....Totally...

Perkenalan
Masa ni masih malu2....nk tanya pape pon segan....pendek kata sumenya masih xmengenali masing dan mungkin xharapkan pada perhubungan yang serius, lau ade ok, xde pon xpe....btol x?????Tapi Aku sangat percaya pada cinta pandang pertama....sebab bile pertama kali pandang die, kite terus kata die sangat ok...

Percintaan
Wah, yang ni alam paling seronok, mkn xkenyang, mandi xbasah, tido xlena, sume perkara nk kongsi bersama, masa ni nk mengenal hati budi masaing2, dan masing xtnjuk belang masing2....Tiap hari rindukan si dia, jatuh longkang pon hepi jer sebab bersama si die...(contoh jer)

Pertunangan
dari sbelum nk bertunang, masa bertunang dan nk kahwin, waktu nih paling menguji iman, yela ade jer masalah yang xpuas hati, aku rasa sume merasainya, lebih2 l;au due2 xnk mengalah....mmg rosak binasa la dunia nih...rasa sume xkene....so kenela ade iman, baru buleh mengubah keadaan....time nih, due2 da xtahan nk kawin sebenarnya...kih3...sebab tuh mcm2 hal berlaku

Perkahwinan
walaupun aku xmelaluinye, tapiaku rasa ni saat paling bahgia, lebih bile perkahwinan tuh dapat menghasilkan zuriat yang sempurna, comel, pendek kata bahgia giler la...Mungkin ade masalah2 lain, tapi aku rasa bile da jadi seorang isteri sifat sabar tuh mmg wajib ade....respect pada suami sgt pting...Doakanlan aku dapatjadi mcm nih....sabar+tabah+bertangungjawab....Dan seorang suami tuh,peranan amat besar, kene lebih bertangungjawab, beri perhatian penuh pada isteri, dan perlu lebih rasional....lelaki kene mtang..sebab nk jadi ketua kuarga...

hahahahhaha, ni komen aku mengenai 4zon yang dialami oleh pasangan normal, dan sebenarnya aku sgt xsabar nk kahwin, dan tgh sibuk mencari warna tema dihari bahgia aku, warna ape erk seswai...xsabarnya.............................

0 comments: